Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Alfa Romeo 156 Club

alfa romeo 156 club
Heureka.cz - porovnávej ceny a srovnávej produkty!

Zkušenosti s Alfa Romeo 156 2,4 jtd SW

Uživatelské zkušenosti s Alfou Romeo 156 2,4 jtd sw R.V 2001ALFA ROMEO 156, 2.4 JTD combi SW (140 k) r.v. 2001 Když mě Honza požádal, jestli bych nenapsal něco o svojí Alfě 156, tak jsem se do slíbeného článku pustil se zápalem notorického grafomana, avšak hned v zápětí jsem si uvědomil, že vlastně veškerá zajímavá i nezajímavá fakta už byla minimálně jednou napsána na diskusním fóru technika a pokud by se objevila nějaká nová, neznámá závada, hodná tak výsadního místa, tak bych to skutečně radši nebyl já, kdo o ní píše. Nicméně alespoň několik faktických postřehů si myslím stojí za to uvést – pro srovnání ostatním. Motor 2.4 JTD jaksi už samo o sobě nebude nic s čím bych lezl na závodní okruhy, ale pravdou je, že těch 140 koní s mojí Alfou „cvičí“ docela slušně – naproti tomu se spotřeba nehne přes 7,5 l / 100 km, ale to už na tom musím stát – jinak jezdím (svižně) někde okolo 7,0 – 7,2 l / 100 km . Malinko mě mrzí, že to opravdu táhne asi až tak od 1600 ot. / min., ale to je věc už stokrát opakovaná – takové už motory 2.4 JTD jsou a turbo prostě táhne až od cca 1600 ot. / min. Podvozek je jedna z velkých předností u Alfy Romeo obecně. U mého sportwagonu to díky těžšímu motoru v předu a asi malinko oproti sedanu těžší kombi zádi sedí vskutku jako „přibité“, nehledě na zlepšení vlastností podvozku sport-paketem. Negativa bych na tom snad jen těžko hledal, ale z vyloženě praktického hlediska je to často o nervy, neboť například dostat pod to hever v pneuservisu se ukázalo jako velký problém a výměna letních pneu za zimní byla díky tomu operace na bezmála 2 hodiny … nemluvě o politováníhodném stavu většiny našich silnic kde podvozek prostě trpí. Posoudit interiér, to je otázkou subjektivního pohledu na věc, ale já jsem si tu svojí Alfu 156 vybral právě kvůli tomu, že se mi tak moc líbila zevnitř. Černé, kožené sedačky Momo s celkem pohodlným sedákem a solidním bočním vedením zajišťují dostatek pohodlí i na delších cestách. Trochu o zvyk jsou ukazatele PHM, teploty motoru a času, umístěné na středovém panelu - ale právě toto provedení je natolik ojedinělé a nadčasové, že ani po pěti letech neztrácí Alfa v interiéru na atraktivitě. I když je podvozek tvrdší, hlučnost uvnitř vozu se pohybuje na vcelku příjemných hodnotách – velmi k tomu přispívají pneu o rozměrech 205 / 55 / R16. Klimatizace a větrání disponuje dostatečným výkonem pro letní měsíce, v zimě nemám zatím potíž s topením, kdy teplo začíná být cítit tak po 4- 5 minutách. Obecně na mě Alfa 156 působí velmi dobrým dojmem, který nezkalí ani mírně vyšší ceny náhradních dílů, dobře brzdí, motor 2.4 JTD díky mohutnému kroutícímu momentu velmi pěkně zrychluje z 0 do cca 85 km / h, ve srovnání s Mercedes – Benz C 220 CDI (150 K) chybí trochu toho pohodlí při jízdě ve vyšších rychlostech (nad 190 km / h), naopak daleko předčí v zatáčkách. Chtěl bych velice poděkovat všem, kdož radou přispívají na www.ALFA156.cz, neboť díky nim jsem měl možnost se vyvarovat celé řady chyb, které často pramení z neznalosti specifik právě značky Alfa Romeo. Dík. Dosavadní závady a výměny: výměna ložiska levého zadního kola, nákup dílu za cca 2500,- Kč doba výměny cca 1 hodina, závada způsobena evidentně špatnou montáží. výměna předních brzd. kotoučů a destiček, cena cca 5000,- Kč komplet (ATE) montáž asi 1,5 hod. plánuji kontrolu a eventuální výměnu váhy vzduchu – při prudkém sešlápnutí plynu se mi zdá, že to moc kouří - na můj vkus, předpokládaná cena 4000,- Kč komplet . relativně často mi praskaly žárovky v předních světlech, začal jsem tam dávat PHILLIPS a je to v pořádku vrzání v nápravách jsem odstranil tak, že jsem vše nejprve rozebral, gumové části očistil, potom ošetřil přípravkem na renovaci gumy (silikonový olej) a nakonec máznul šedivou (dříve grafitovou) vazelínou, předesílám, že toto se dá udělat když to vrzat začíná, časem se vůle zvětší a namazání nepomůže, když to už „bouchá“ tak to je v … a chce to rovnou vyměnit – už to chvíli takhle jezdí a nevrže, jsem zvědav jak dlouho to vydrží J cena cca 50,- Kč doba práce cca 5 hodin - protože to píšu v delším časovém horizontu, takže - týden a pořád nic …


komentáře