Prosím o radu. Mám 2.0 TS a vypadá to, že mi variátor nepracuje. Auto je po výměně šál a po rozvodech, nastavené podle přípravků, ale jede dobře jen v otáčkách tak do 3500, nad 4000 už ztrácí výkon a vůbec nechce točit. Závada se objevila už dříve, po výměně variátoru. Ten starý trochu navolnoběh rachtal, tak jsem ho nechal vyměnit za nový. Se starým ale auto pořádně zabíralo až nad 3000 otáček a ochotně šlo do otáček i nad 5000 s novým nad 4000 vůbec nechce. V tom servisu tvrdí, že variátor byl nový, že bude určitě v pořádku a že to jede jak má. Zkoušel jsem ještě ovládací ventil (solenoid) variátoru, po připojení 12V spíná a vysouvá. Pak jsem zkusil od něj odpojit kontakt a navěsil jsem na něj žárovku - hned po nastartování se žárovka na chviličku rozsvítila a pak zhasla ,tedy soudím, že pojistka a spínací relé jsou OK. Při jízdě se ale vůbec nerozsvítí ani při otáčkách nad 3000. I s odpojeným solenoidem auto jede pořád stejně, do vyšších otáček nechce a ztrácí v nich výkon. Z toho tedy nevím, jestli nemůže být závada někde jinde než ve variátoru. Nemůže třeba řídící jednotka po startu vyhodnotit nějakou chybu a pak do solenoidu vůbec nic nepouštět? Prosím poraďte. Bydlím blízko Plzně poraďte prosím i nějakého mechanika, který dělá Alfy.Starý variátor pořád mám, uvažuji, že bych do něj dal opravnou sadu (pružinu a těsnící kroužek) a nechal ho namontovat místo toho variátoru co tam teď mám. Ale předtím bych rád vyloučil, že závada je někde v elektrice.
20.06, 26. 9. 2015, odpovědět