Mám alfu 166 2,4JTD, při akceleraci mně hlásí ŘJ nízký plnící tlak turba, měl jsem alfu na opravě, po vyčištění turba a seřízení grv ventilu mně závada chodí stále. Auto jede líp, ale přesto nedosahuje potřebného zrychlení a motor výkonu. Kluci, chtěl bych se zeptat jestli by se nedal ten ventil zaslepit a po zaslepení jestli to má na něco vliv. Vím, že to má vliv na spaliny...
22.29, 26. 12. 2007, odpovědětEGR ventil můžeš klidně zaslepit,já to udělal na každem autě které jsem měl,nic tím nezjkazíš,pravě naopak.
8.07, 27. 12. 2007, odpovědětHonzo, děkuji. Jak procházíš na STK co se týká emisí? Omezuje mně to výkon motoru, a tak mně to celkem vadí. Automechanik mně ho nastavil na max. tlak, ale asi je špatný, pružina je pravděpodobně už moc měkká. Nechám ho zaslepit a uvidím. Stačí do něho dát záslepku? Nebo musím udělat ještě něco?
10.55, 27. 12. 2007, odpovědětZdeňku, spíš mám obavy, že budeš mít v háji turbo. EGR se nedá nastavovat, nastavoval ti asi regulační ventil na tlak turba, a když ani to nepomohlo, tak se připrav na pěknou pálku.... Nebo sháněj jeté, cena 5x nižší, ale výsledek nejistý.
11.17, 28. 12. 2007, odpovědětAhoj Sarkane, zdravím Tě a přeji Ti pěkné svátky. Ten automechanik mně řekl, že turbo vypadá dobře. Myslel jsem si, že mně seřizoval egr ventil, nevěděl jsem, že na tlak turba je tam ještě další ventil kromě obtokovýho ventilu, který řídí grv ventil. Jinak turbo není prakticky vůbec slyšet, ale ta závada při akceleraci mně pořád chodí. Nemohl bys mně to, prosím Tě, vysvětlit jak to spolupracuje? Turbo, egr ventil, obtokový ventil a nízký plnící tlak ,kde je umístěno čidlo?
16.15, 28. 12. 2007, odpovědětAhoj.Taky mě trochu zlobí turbo.Rozhýbal jsem a vyčistil lopatky.Nepomohlo to.Při určitém tlaku plnění se rozsvítí kontrolka vstřiku.Je to při tlaku asi 1,4atm.Proto bych se chtěl zeptat jaký má být tlak turba.Našel jsem na netu mnoho hodnot,ale hodně se od sebe liší (i zde na fóru).Podle toho jaký tlak mi poradíte budu dál řešit regulaci lopatek nebo snímač tlaku v sac. potrubí.Dík za rady.
15.25, 29. 12. 2007, odpovědětTurbo má naklápacie lopatky a zmenou ich geometrie sa mení plniaci tlak. Lopatkami hýbe membránový ventil, ktorý je u Tvojhi auta ovládaný pretlakom. Keď pretlak dosiahne 0,9bar, ventil sa vysunie a pootočí obruč, do ktorej sú uchytené lopatky. Tým poklesne plniaci tlak a drží sa úrovni 0,9bar. Ak sa lopatky zadrú, tak podľa toho, v akej polohe - turbo buď dosahuje plniaci tlak až pri vysokých otáčkach, alebo naopak plní príliš a RJ vypisuje chybu - príliš vysoký plniaci tlak. EGR je exhaust gas recycling valve, teda ventil, ktorý prepúšťa výfukové plyny do sacieho potrubia, je tam kôli emisiám, keď sa zavrie, zrýchli to mierne nástup turba a klesne dymivosť. všeobecne ale EGR nemá výrazný vplyv na výkon.
15.38, 29. 12. 2007, odpovědět2.4 JTD má turbo s variabilnou geometriou, teda nemá obtokový ventil. Čidlo tlaku turba je na kovovom sacom potrubí na hlave motora.
15.39, 29. 12. 2007, odpovědětKdyz to tu tak ctu tak se pridam-za 1.-mam tu turbo na 156-2.4jtd 100kw,potrebuji na 103kw kde je uz jiny.Za 2.-mam tu 145-1.9jtd a kolisaji mi otacky na volnobeh a kdyz pridam tak taky do asi 1500ot az 2000ot a pak uz jde motor ok a taky to nejede,jako by turbo davalo malo.Mam tu vic alf jtd ale nejradsi bych vymenil co je treba a nehci prohazovat veci.Diky za rady
15.52, 29. 12. 2007, odpovědětAhoj Sarkane, nemohla by být příčinou nízkého plnícího tlaku turba závada na tom membránovém ventilu, na jeho špatné funkci?
4.01, 31. 12. 2007, odpovědětDík.Trochu pošteluju.Kontrolka se rozsvítila při 1,4bar ,ale k úplnému otevření lopatek došlo při 1,5bar.Ono to turbo už má taky hodně za sebou...
16.03, 29. 12. 2007, odpovědětPro Zdeňka, ne - membránovým ventilem to být nemúže, kdyby nefungoval, tlačilo by to do aleluja... bez omezení.
16.53, 31. 12. 2007, odpovědětŠarkane, děkuji Ti, pomale tomu začínám rozumět. Snažil jsem se funkci pochopit ze stránek na internetu, ale nějaké rozumné vysvětlení celé funkce turba jsem nenašel. Automechanik co mně čistil turbo a šteloval n. ventil, mně řekl, že se mu zdá turbo v pořádku. Ještě jsem se dočetlm o nějakém ventilu, který mění přívod spalin na turbo podle podtlaku a je řízen ŘJ. Prý kdyby ten ventil váznul, tak by to dělalo tyto problémy. Za všechny informace Ti děkuji. Zdeněk
17.07, 31. 12. 2007, odpovědětNenašel jsem, jakou verzi 2.4 máš. Předpokládám 100 kW. V té žádný ventil, řízený ŘJ, který řídí přívod spalin na turbo, není. Tam je všechno mechanicky, ovládané přetlakem, jak Ti napsal šarkan. Celé to má na starosti ten membránový ventil. Jen mi stále nejde do hlavy, jak Tvůj mechanik poznal nízký tlak na turbu. Chybová hláška je pouze "tlak". A ten je ve většině případů vysoký. Jestli Tvůj mechanik umí měřit tlak za turbem a pozná, že je malý, tak by měl přijít na to, proč.
18.48, 31. 12. 2007, odpovědětKejmle, mám alfu 2,4JTD se 100kW motorem. Chtěl bych se Tě zeptat kdyby mně chodil vysoký tlak čím by to mohlo být? Já si pořád myslím, že v obvodu turba blbne n. součástka, n. ventil správně neotvírá tak, jak by měl. Jsem úplný laik a na internetu se o tom moc nedovíš, ale už pomale, díky Vám ,se blížím k tomu, že budu vědět jak turbo funguje...
19.17, 31. 12. 2007, odpovědětVysoký plnící tlak u 100 kW verze způsobuje buď špatně nastavený membránový ventil nebo zapečené regulační klapky (lopatky) turba. Ventil se nastavuje mechanicky, sikovkami a šroubovákem :) Jen potřebuješ takovou diagnostiku, která Ti ukáže, kolik turbo aktuálně tlačí. To se musí vyzkoušet/ nastavit za jízdy. Zapečenou regulaci mechanik vyčistí. Jen Ti držím palce, aby turbo nebylo total kaput.
20.25, 31. 12. 2007, odpovědětŘíkal mně, že ten ventil šteloval a že by bylo potřeba jakousi tyčku prodloužit asi o 1až2cm, aby to mohl víc otevřít. Když je turbo kaput, pozná to automechanik? On říkal, že to měl rozdělaný a celý to vyčistil a že je to dobrý. Od tý doby je to lepší. S tím autem se dá jezdit, pouze při požadavku na vysoký zvýšení výkonu dojde k sig. -závada vstřik. jednotky a výkon dál neroste, což mně vadí.
22.05, 31. 12. 2007, odpovědětMluvil jsem s automechanikem a ten mně řekl, že turbo vypadá velice dobře, takže nějaký problém bude s tou regulací, naklápěním lopatek. Chodí mně tam max. tlak a ŘJ omezí výkon. Dá se s tím v pohodě jezdit, ale když se chceš pochlubit, tak je to maličko problém. Ale aspoň mě to donutilo prostudovat princip turbodmychadel.
10.05, 2. 1. 2008, odpovědětTakže to dává vysoký nebo nízký tlak?
11.59, 2. 1. 2008, odpovědětŘekl mně, že vysoký.
12.39, 2. 1. 2008, odpovědětKejmle, potřeboval bych sehnat navigační cd, bez něho mně neměří okamžitá spotřeba, průměrná spotřeba. V servisu mně řekli, že bych si musel buď dát navigaci od ŘJ odpojit anebo sehnat navigační cd. Mám jen původní, italský a na to navigace nechodí. Jestli můžeš, tak mně, prosím Tě, poraď.
12.44, 2. 1. 2008, odpovědětJestli je tam vysoký tlak, tak nefunguje ta variabilní regulace. Navigační CD sháněj na Alfawebech - tady, cuoresportivo.net, squadramoravia.cz. Případně na w@rez serverech, např. warforum.cz. A nebo si ho kup v servisu :)
14.45, 2. 1. 2008, odpovědětAhoj Kejmle, nevíš, prosím Tě, jaký používá alfa operační systém, jaký má příjímač a z kterýho družicového systému bere informace. Hovořím o NAVIGACI
10.10, 3. 1. 2008, odpovědětPodle některých zdejších diskutujících jsem všeználek, všudybyl, pepík a jánevim co ještě, ale na tohle opravdu odpovědět nedokážu. Jsem úředník. Jen jsem si (nevědomky) koupil totálně dojebanou 156, na které jsem si za svoje zaplatil nějaké zkušenosti.
11.51, 3. 1. 2008, odpovědětAhoj Kejmle, přeji Ti pěkný den. Nenech se otrávit, byly by to pro řadu z nás škoda. Příště až si budeš kupovat alfu, tak si dáš velký pozor a svoje znalosti zúročíš. Já mám alfu166 JTD2,4, je to můj první diesel v životě. A ono to chvilku trvá než se člověk ,,přeškolí" na jiný motor a chvilku to trvá než se s ním č naučí zacházet. Já jsem technik a není pro mě problém technické věci pochopit, ale musím je mít dobře vysvětlené (obrázek, popis). S mou alfou jezdil starší pán a vypadá to, že se o ni staral velice dobře. Dnes už vím, jak fungují turba a jaké typy existují a jak s turbem zacházet. Kejmle měj se a dík za odpovědi.
11.20, 4. 1. 2008, odpovědětčau kejmle mam alfu 156 2.4jtd a potreboval by som vedieť že čo ma robiť ked mi pri 2800 otáčkach začne svietiť strekovanie a auto nechce isť dalej.....dik!!!!
0.20, 11. 1. 2008, odpovědětJako první diagnostikou vymaž chyby v registru. Pak znovu rozsviť kontrolku a vyčti, co je tam za chyby. Pak se uvidí co dál.
9.43, 11. 1. 2008, odpovědětPočuj Kejml, čo keby si začal za svoje rady inkasovať? :-) Inak doporučujem cuoresportivo.net, tam vám radi poradíme, myslím, že hovorím aj za Kejmla. Sem chodievame stále menej často...
15.09, 14. 1. 2008, odpovědětšarkan: netěším se na tomto webu příliš velké oblibě :)http://www.alfa156.cz/diskuse/technika/33610
15.44, 14. 1. 2008, odpovědětmam taky problem turbo mi zacne tlacit az od 2500otacok skusal som vypnut vahu vzduchu nepomohlo to co by ste mi navrhovali
16.35, 26. 9. 2016, odpovědětvycistit ?
20.57, 1. 10. 2016, odpovědět