Nazdar všetci! Len tak pre zaujímavosť, prosím napíšte svoj názor ak vás to zaujíma. Jedná sa o takýto problém: Mám Alfu 156 1.9 JTD (r.v.1999), približne 183 000 km. najazdených a každých 2500-3000 km mením spojku! Nie preto, že by som jazdil rallye, alebo niečo, proste normálna prevádzka v meste poprípade mimo mesta. Zotrvačník nový, hlavný spojkový valec nový, pomocný spojkový valec nový, hydraulika odvzdušnená, nátrubok na ktorom chodí ložisko spojky sa tiež mení pri každej výmene spojky :) ktorá ma stojí bezmála 300-400 EURO (VALEO) zakaždým! Spojka začína pri rozbehu auta triasť (asi tak pri 100-1500 km) a následne po nejakom čase rozrhne lamelu v strede (ten nanitovaný tisíchran, ktorý ide na hriadeľ prevodovky) a ten sa volne točí a lamela stojí alebo naopak. Tým pádom keď je spojka pustená a rýchlosť zaradená - auto stojí na mieste, ani sa nepohne a spojková skryňa vrzga a škrípe - A problém ostáva! Nežiadam o pomoc už som si zvykol, len ma zaujíma váš názor :) P.S.: poznámky typu "máš ťažkú nohu :D" sem radšej ani nepíšte :) vďaka
10.01, 11. 12. 2010, odpovědětNemuze byt poskozena mrkev v prevodovce???? pokud by nebyla souosa s motorem muze po case poskodit lamelu protoze nebude v ose s setrvakem a pritlacakem.Podle me neni souosy setrvak a pritlacak s lamelou na druhe strane. Proto treseni pri rozjedzu a pak se po casu roztrhne lamela.
10.11, 11. 12. 2010, odpovědětuž som aj toto riešil. PPrevodovka so zotrvačníkom súosá je presne. Dokonca prevodovka bola vonku a "mrkev" je rovná. Práve preto som písal že prevodovka je v poriadku. Mne to pripadá už ako nejaké "Akty X" alebo iné sci-fi. Už som sa obrátil aj na autorizovaný servis Alfa Romeo a pri popise problému na mňa kukali akoby som bol z inej planéty. Rozobrali to a poskladali a potom mi zavolali, že si mám prísť pre auto, že oni nevedia že čo s tým je, lebo sa všetko javí byť v poriadku. Rekondičný pobyt Alfy sv autorizovanom servise + 170 EURO :)
10.19, 11. 12. 2010, odpovědětTak nemusi byt nesouosa prevodovka ale treba setrvak, od kdy zavada zacala???? prece se to nestalo ze dne na den, nebo jsi to tak koupil????
10.23, 11. 12. 2010, odpovědětpodle mě je špatně vystředěnej setrvák nebo přítlačák vzhledem ktomu že už si měnil víc lamel tak v ní problém nebude sežen klidně náký použitý setrvák + přítlačák a snad to bude ok ale nejspíš to bude ten setrvák protože dle ceny co píšeš usuzuju že to je sada i s přítlačákem to že je strvák nové neznamená že nemuže být z výrobi špatnej ale nejsu odborník:-) tak třeba ti tu poradí někdo líp jinak spojka by měla najet bez problému 100tis
10.29, 11. 12. 2010, odpovědětjá sem vyděl na netu i sanotnou lamelu cena tuším do 2000kč pohledé a najdeš:-) jinak bych skusil se třeba sněkym jen domluvyt at ti ten setrvák třeba za litr pučí a dyš to zas odejde tak ho vrátíš a nebo dyš to pak bude ok tak mu zaplatíš zbitek co za něj chtěl jinak hodně štěstí já ze svíma nervama bych to auto asi poslal ze skály:-)
10.54, 11. 12. 2010, odpovědětZacni tim jak dlouho jsi auto mel nez to zacalo, kolik km jsi s nim najel. po tom co to zacalo tak jsi menil celou sadu spojky?? takze to dela jak se starou tak s novou???
12.39, 11. 12. 2010, odpovědětVelmi zajimavé téma, jsem zvedav jak se to vyřeší tomasi kontaktuj to tady jeste. Každopádně každých 3 000 km měnit spojku musí být hrozné, jak nákladné tak i co se týče spolehlivosti Přeju hodně štěstí=)
23.56, 29. 12. 2010, odpovědětpokud není problém na straně převodovky a házivosti hrušky, je problém na straně motoru. Myslím že bude házet to uložení tam, a pokud to i lehce rozkmitá hrušku, může to stačit k poškození spojky. zaměřil bych se na uložení v motoru.
5.57, 30. 12. 2010, odpovědět