Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Alfa Romeo 156 Club

alfa romeo 156 club
Heureka.cz - porovnávej ceny a srovnávej produkty!

Zničený motor 1.6 TS

Podívejte se, jak může dopadnout motor Alfa Romeo, když se zadře jeho ojnice.Celkový pohled Celkový pohled

Alfu jsem koupil jako už zadřenou. Domníval jsem se, že vyměním pouze blok a hlavu zachráním. Motor měl evidentně děravý blok, soudě podle kusu ojnice odloženého v držáku baterie, bez demontáže vany.

Díra v bloku Díra v bloku

Při částečnem odstrojeni motoru jsem pojal podezřeni, že hlavu zachránit nelze. Ve vaně byla totiž ukovaná hliníková koule viditelná značnou dírou v bloku motoru. Koule se mohla uhnětat jedině o hlavu. Ojnice byla zlomená hned za spodním okem a na klikové hřídeli se zlehka otáčela. Po demontáži hlavy se situace vyjasnila. V místě třetího válce byla hlava značně zdemolovaná od úlomků kroužků a pístu, všechny ventily zohýbané. Stěna třetího válce byla vylomena směrem do chladicího kanálu. Žádné památky po pístu třetího válce, ten se proměnil v onu kouli. Čtvrtý válec měl pouze ohnuté ventily. V horní úvrati čtvrtého válce visel zdemolovaný píst. Po vyjmutí pístu se objevil promodralý a zdeformovaný čep klikového hřídele. Z pístu zůstala jen vrchní část bez uchycení pístního čepu.

Dvastovaný píst Dvastovaný píst Dvastovaný píst Dvastovaný píst

Zde byla příčina zkázy motoru. Ojnice čtvrtého válce se zadřela na cepu kliky a zlomila. O dalším sledu událostí lze jen spekulovat. Podle všeho se motor nezadřel z důvodu nedostatku oleje, protože všechny kluzné plochy, mimo cepu čtvrtého válce, byly nepoškozené.

Zaslal Štěpán



komentáře